Kijk, het nieuwe schooljaar is alweer begonnen! Het ideale moment om met nieuwe goede eetgewoontes van start te gaan. En die leer je best zo jong mogelijk!

Jong geleerd is … altijd gedaan! Geef je kinderen dus een lekkere én gezonde brooddoos mee naar school – bij voorkeur met biologisch lekkers natuurlijk. Zo krijgen ze al jong de smaak van verse en eerlijke voeding te pakken. Jongleer gerust met je creativiteit om van die brooddoos ook visueel een topper te maken. Jongleren is ook jong geleerd!

En vergeet je eigen brooddoos natuurlijk niet!

Hierbij een paar handige tips:

  • Kies voor bruin of volkoren brood. Dat bevat flink wat voedingsvezels en stilt de honger snel.
  • Varieer je beleg: kaas en vlees zijn makkelijk keuzes, maar vergeet ook veggiebeleg en groenten niet! In veggiebeleg zijn er tegenwoordig heel wat bijzondere smaken te ontdekken, zeker in bio. En gegrilde groenten zoals courgette, aubergine en paprika zijn heerlijk op de boterham. Ook een koud omeletje met ui en tomaat doet het goed op de boterham.
  • Het hoeft heus niet alleen maar brood te zijn. Een frisse salade met vis, geraspte wortel, komkommer of radijs, wat kerstomaatjes, … Dat draai je zo in elkaar.
  • Ook fruit hoort thuis in de lunchbox. Lekker én keigezond – veel gezonder dan koekjes of andere desserts. In een fruitsla bij de lunch of als fris tussendoortje, fruit scoort altijd!

Inspiratie nodig?
Die vind je zeker met deze toffe recepten.

Vrolijke inspiratie voor in de brooddoos